Pels i les socialistes vilanovins, la política de mobilitat a la ciutat, ha estat un gran fracàs del govern
Durant aquests quatre anys el govern municipal d’ERC-JuntsxCat i CUP ha imposat un seguit d’actuacions sense cap mena de consens ni diàleg a la ciutat, al marge de cap Pla de mobilitat, i fins i tot incomplint el Pla vigent aprovat l’any 2018 per ampli consens.
La improvisació constant ha estat la tònica en un tema que hauria de ser d’ampli consens amb la resta de forces polítiques, sectors econòmics i socials i amb la ciutadania en general.
Per aquest motiu, el PSC proposa que a partir del 28 de maig, la mobilitat sigui un element per sumar i acordar, conjuntament amb altres àmbits com l’urbanisme. El PSC defensa que el model de ciutat, a on també té un pes important la mobilitat, ha d’anar en conjunt i no ha de ser fruit d’actuacions individuals en funció del repartiment de les regidories, com també és necessari treballar internament des d’un punt de vista transversal.
Una de les primeres actuacions serà recuperar la ronda Ibèrica amb els dos carrils per sentit en tot el seu recorregut. Després de tres anys, on s’han fet fins a tres canvis sobre la ronda, s’evidencia la necessitat de repensar la mobilitat i la pacificació del centre, fruit del col·lapse constant de la mobilitat. Unes actuacions que han generat més desplaçaments, més contaminació i que a més incompleix la pròpia normativa de baixes emissions: es restringeix la mobilitat en un carrer i es multiplica a la resta de carrers.
L’alcaldable del PSC, Juan Luis Ruiz, afirma també que aquestes mesures aniran acompanyades de la revisió de la mobilitat pel centre, recuperant el consens i tenint en compte els informes de la Policia Local, i també proposarà aprovar un nou Pla de mobilitat que contingui mesures de millora pel transport públic amb millors freqüències i revisió de les actuals línies, la millora de la xarxa d’aparcaments i recuperar espais per al vianant.